لوگوی افرا چوب

خط ویژه

021-88281734

شرکت افرا چوب

اطلاعات راجع به یراق کابینت

یراق چیست ؟

در زمان های بسیار قدیم بعد از اینکه انسان توانست فلزات را آب کرده و با آن ابزار آلات زندگی خود را بسازد واژه ی “یراق” برای افسار و زین متصل به اسب و چهارپایان استفاده میشد.

بعد از گذشت زمان و به وجود آمدن انواع سلاح ها ، “یراق” به مدل خاصی از سلاح گفته میشد که در زمان استفاده از جنگ ابزار های فلزی مثل شمشیر و نیزه از آن استفاده میشد.

امروزه به ابزارات فلزی كه با ذوب كردن فلز و شكل دادن با قالب ساخته شده و آبکاری میشوند  “یراق” گفته میشود .

همیشه و در هرجایی که فکر کنیم این ابزارها در کنار ما بوده اند و برای راحت تر کردن کارهای خودمان از یراق آلات استفاده کرده ایم ولی به آنها بی توجه بوده ایم. اگر دقت کنید میبینید که دستگیره درب و پنجره ،دستگیره کابینت ،  شیر آب ، قلاب لباس ، مغزی در  و… در زندگی ما وجود دارند.ما به یراق آلات  نیاز داریم و زندگی بدون آنها بسیار سخت خواهد بود.پس انتخاب صحیح و با کیفیت یراق آلات میتواند تاثیر بسزایی در زندگی ما داشته باشد .

یراق آلات کابینت :

طبق تحقیقات به عمل آمده در کیفیت ساخت محصولات کابینت ، یکی از مهم ترین قسمت ها در کابینت ها ، یراق آلات آن هستند چراکه بیشترین مقدار استفاده را دارند از جمله این یراق آلات می توان به دستگیره کابینت

ریل

جک

لولا

پایه

و… اشاره کرد .زمانی که شما یک کشو یا یک طبقه کابینت را می سازید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام وزن آن کشو روی ریل آن قرار گرفته یا تمام وزن درب کابینت را جک یا لولای آن کابینت متحمل می شود بنابر این استفاده از بهترین کیفیت از این محصولات لازم الجرا ست چرا که این کشو یا درب در طول روز بارها و بارها باز و بسته می شود .

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد زیبایی یراق آلات است . امروزه در ساخت انواع وسایل منزل زیبایی در کنار کیفیت قرار گرفته و نقش بسزایی در فروش دارد حتی ساده ترین کابینت ها را هم می توان با استفاده از ریل و دسته و دستگیره های زیبا و جالب توجه، تزئین کرد و نمای خوبی به آنها بخشید، پس هنگام استفاده از یراق آلات نیز شما باید به ظاهر و رنگ آنها توجه بسیاری داشته باشید . جنس اکثر یراق آلات از فلز می باشد پس باید در مقابل زنگ زدگی و فرسودگی های ناشی از استفاده زیاد مقاوم باشند . ارتفاع و سایز مناسب یراق آلات کابینت باعـث می شود هنگام باز و بسته شدن زیاد وزن به طور یکنواخت روی آن پخش شود . یراق آلات در واقع وظیفه ای دوگانه برعهده دارند: نخست انجام وظیفه محوله و دوم افزودن زیبایی به کابینت. پس توجه به کیفیت آنها در هنگام خرید بسیار لازم است .

یک طراح ورزیده باید مطابق با سبک کلی آشپزخانه از کلاسیک گرفته تا مدرن، دستگیره ها، لولاها و ریل ها و جک ها  را انتخاب کند. بنابر این بحث خرید این وسایل بدون توجه به کل مجموعه ای که در آن قرار خواهد گرفت، کار درستی نمی باشد. وظیفه اصلی بازار یراق سبحانی تامین یراق آلات مناسب برای کابینت و درب های شما می باشد .

اطلاعات راجع به یراق کابینت